malen uppe ur akvariet

häromdagen dog våran sista mal.. den var rätt så gammal, följde med huset när linus köpte det, och redan då var den STOOOOR typ 25-30 centimeter, sen har linus haft den i ungefär tio år till. sista tiden har den bott ihop med ganska stora(20 cm och förjämnan hungriga) guldfiskar, och nån liten platt fisk(som överlevt zebraciklider, absolut inga snälla fiskar), hur som helst så var det bara ett skelett kvar, och jag skrek till när jag sen så den i soptunnan ute. hur hispig är jag egentligen?? nu återstår bara att städa ur akvariet ordentligt, sätta i pumpen och kanske skaffa en ny mal, men det e inget jag kan göra själv med barnen hemma åtminstone.
sen idag har hunden ätit upp en ny disktrasa (igår en disksvamp), pinkat på filten, åhhh ibland blir jag galen på henne!!!!! längtar verkligen till att hon blir stor. och sen kan man inte vara arg på henne när hon kommer och lägger sitt huvud (med för det mesta vatten/mat drypande skägg) i mitt knä och vill gosa.. blöt blir man, men hon kan ju inte hjälpa att hon e skäggiga damen som äter med hala ansiktet heller ;)
sen får jag väl se vad denna dagen har att erbjuda...

ha en bra dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback